Κυριακή 19 Απριλίου 2015

ΜΟΤΙΒΑ

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Paul Klee
και στη συνέχεια συζητήσαμε για τα σχήματα και τα χρώματα του πίνακα. Τα νήπια παρατηρούν πως  ο καλλιτέχνης  χρησιμοποιεί μόνο τρία χρώματα, το μαύρο το γκρι και το άσπρο, τα οποία τα επαναλαμβάνει πάντα με την ίδια ακριβώς σειρά. Έτσι εισάγουμε την έννοια του μοτίβου.
Ακολουθούν κάποια παιχνίδια με υλικά της τάξης, για την εμπέδωση του μοτίβου και στη συνέχεια βγαίνουμε στην αυλή, όπου πάνω στα πλακάκια που αποτελούνται από μικρές ψηφίδες, χρωματίζω με κιμωλίες δημιουργώντας ένα μοτίβο. Τα νήπια καλούνται με τη σειρά να συνεχίσουν να χρωματίζουν στο ίδιο μοτίβο.





ΤΑ ΣΑΛΙΓΚΑΡΟΜΟΤΊΒΑ
 Χρησιμοποίησα την εικόνα που βρήκα στην ιστοσελίδα της συναδέρφου Ανθής Ζήση


και αφού έδωσα στα νήπια γκοφρέ χαρτί και κόλλα, ζήτησα να φτιάξουν το δικό τους σαλιγκαρομοτίβο





Στη συνέχεια κάποια από τα νήπια χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους αυτή τη φορά, έφτιαξαν πάλι σαλιγκαρομοτίβα, τα οποία τα κολλήσαμε σε κάνσον χαρτόνι γκαζόν. 
Και να, η ομαδική μας εργασία με τίτλο: Τα σαλιγκαρομοτίβα κάνουν παρέλαση...




ΜΟΤΙΒΑ ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ

Τα νήπια σε δυάδες συνεργάζονται και δημιουργούν δικά τους μοτίβα,
πάνω σε  χαρτί Α3 στο οποίο είναι σχεδιασμένος πίνακας με τετράγωνα,
Αρχικά χρωματίζουν με νερομπογιές τα τετράγωνα δημιουργώντας μοτίβο χρωμάτων

Στη συνέχεια τυπώνουν με σφραγίδες που έχουν διαλέξει, πάνω στα τετράγωνα. Κάθε χρώμα έχει την δική του σφραγίδα. 


Τέλος έχουμε τέσσερις πίνακες με διαφορετικά θέματα:

 έναν με μοτίβο λουλουδιών, έναν με μοτίβο φρούτων


έναν με μοτίβο λαχανικών και τέλος έναν με μοτίβο ζώων.


Με ποιο άλλο τρόπο εκτός από το χρώμα μπορούμε να δημιουργήσουμε μοτίβο ; Ο Κωνσταντίνος είπε με γράμματα και έφτιαξε το δικό του.
Η Χριστίνα πρότεινε μοτίβο με κουτάκια μεγάλο, μεσαίο μικρό. 
Στη συνέχεια ο καθένας έφτιαξε το δικό του μοτίβο σε πίνακα με γράμματα, σχήματα, χρώματα αριθμούς.
Βρήκαμε το μοτίβο στα παιχνίδια του υπολογιστή
http://www.abcya.com/patterns.htm
Στη συνέχεια κάναμε διαγωνισμό μοτίβου. Κάθε παίκτης έπρεπε να συμπληρώσει 4 μοτίβα στη σειρά και να πάρει τον αντίστοιχο βαθμό. Πρώτο μοτίβο με χάντρες σε διαφορετικά χρώματα όπου έπρεπε να ανακαλύψουν το μοτίβο και να το συνεχίσουν.

Δεύτερο μοτίβο να συνεχίσουν το μοτίβο με τα κουτάκια (ιδέα της Χριστίνας).


\Τρίτο να συνεχίσουν το μοτίβο στον υπολογιστή

και τέταρτό να υφάνουν το μοτίβο με το κατάλληλο χρώμα στο χαρτόνι.



Οι δουλειές δύσκολες και απαιτούσαν μεγάλη συγκέντρωση και προσοχή. Όμως τα καταφέραμε...


    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.